onsdag 7. mai 2014

Min sang!

Bare litt vill, lille Ville, ville bare
Så sta, så vrien og vrang
Ja, men dere forstår ikke min sang

Jeg ville bare være, lære og utforske det
La situasjonene lede meg og bare le!
Jeg vil være fri
og full av energi, som et fyrverkeri
Kan det være så vanskelig?

Se, se hvordan ekte impuls virker og leder
Jeg sier eder: Glem alt du har blitt fortalt, du blir bare kvalt.
Begynn å se, '
eksperimenter med det.
Det finnes ingen oppskrift på DEG -
Du skaper deg selv, ikke meg

Kan dere ikke forstå det? At rutiner dreper meg
Alt som er fast er en last
Men det er ikke dermed sagt at jeg er en ansvarsløs slask.
Fast jobb eller snobb - ingen av delene passer.
Jeg er en jobb, en lek, en sang
fungerer ikke under tvang.

Jeg er vill, men også snill
Det er SÅ mye jeg vil
Men i tidens illusjon - strekker jeg ikke til
For penger legger mat på bord
vi har glemt at maten kommer fra vår jord.

Se på intensjonene mine
se hva som ligger bak det jeg gjør
Se, hjertet mitt blør
for dette stedet, denne jorda
for deg, for oss
Jeg ville vekk
men kom tilbake for å sloss

Jeg vil bare at dere skal se
bak illusjonenes tre
Jeg får ikke fred
før jeg flyr der oppe med ørnene og kikker ned
Bli med meg, til et hemmelig sted

Der ingen har før har vært
Der ingen døden har lært
Der, det vakreste du noen gang har sett
og doble det lett
med 110
hva drømmer bjørnen om i sitt hi?

Kan du ikke huske, erindre det?
Da himmelens sommerfugler satt på ditt kne
Du begynte å le
en rungende latter -
så falt du ned
Ned i dypet av din elskede sjel
Du måtte svelge en svart kamel
Hilse på det mørket du fryktet mest
Der hvor de uhyggelige holder fest

Men husk, du er en kriger med bue og pil
En mester er du, uten tvil!
Kanskje er dette livet en trapp
men det er ikke dermed sagt at vi må løpe om kapp

Det lønner seg ikke å hoppe over trinn
Ta det rolig, det er ikke vinn eller forsvinn.
Lær deg å navigere i blinde
Ta i bruk sansene dine, men ha i minne:
Ingen er like, ingen er som deg
respekt de andre du møter på din vei.

Ikke døm dem, du vet ikke hva
De bak seg i livet la.
Vi har alle kjempet mot demoner
og fordommer er ikke noe som forsoner
Det setter bare en demper
og lager mange ulemper.
La alle ideer og tanker fare
La ikke livet ditt bli til en mare

For det du dømmer setter bremser
Det er bare deg selv du begrenser
Du har ingen kontroll, din jobb er å flyte
Og livets bølge du kan nyte!

Gi meg tid til å tenke og filosofere
Jeg vil ikke være med på leken mere.
Jeg vil ikke at noen skal begrense meg
Selv vil jeg skape min egen vei
gjennom torner og kratt
se på stjernene i en stille natt.

Jeg er ikke redd mer for hva du tenker
Jeg kom ikke hit for å sitte i lenker
Du kan ikke sette meg i bånd
Men, hvis du spør meg om å holde din hånd
Hvis du ber meg om å åpne mitt hjerte
og vise deg, den dypeste smerte

Hvis du vil gå den veien der englene gråter
vil du oppdage at det finnes andre måter
Du vil bli stilt ovenfor de mest kompliserte gåter
glem da ikke de gamle låter

Skrevet av de som har vært der før
som ber deg gå til nord eller sør
Følg tegnene som svirrer rundt ditt hode
og se at vi lever på en magisk klode!

Vit at det finnes uskrevne regler, i universets skapende orkester
Med frihet følger ansvar og det er du som er mester.
Alt du gjør får en konsekvens
lær deg å skape på riktig frekvens,

Alt det du gir oppmerksomhet
tiltrekker du deg, som en magnet
Sitter du fast der i tristhet og sorg
skaper du rundt deg både murer og borg
Der du ingen lengre slipper inn
Se, du setter grenser rundt ditt sinn

La latter og glede fylle din kropp
La lidenskapen renne over din kopp
Gjør det du elsker og elsk det du gjør
Og se, fra dine skuldre slipper din bør....

Heng ikke fast i det som var før
Det gjør deg bare seig og mør
Vær som en tiger og apekatt
Bare la det skje - i natt!

Vent heller ei på det som skal komme.
for Plutselig er sommeren omme
Ja, før du vet ordet av det, har livet passert
og du er plassert
Du skaper din egen virkelighet
vokt dine tanker, drøm større enn du vet
i sannhet er du en evighet!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar